Motorolajak vizsgálati adatai - Mannol blog

Mannol blog

Facebook

Mannol blog

mannol_bloglogo.jpg 

Mannol-ajánló

Bejegyzések

  • MB 229.5 jóváhagyás a Mannol 7903 Elite 5W-40 motorolajnak
    MB 229.5 jóváhagyás a Mannol 7903 Elite 5W-40 motorolajnak prokee 2017. szeptember 24. 10:422017-ben a Mannol 7903 Elite 5W-40 motorolaj megkapta az egyik legnehezebben teljesíthető gyári jóváhagyást, a Mercedes-Benz MB22.5-öst. A széles körben elterjedt MB 229.3 jóváhagyáshoz képest növelt...
  • Miért ilyen olcsó a Mannol?
    Miért ilyen olcsó a Mannol? prokee 2016. augusztus 01. 14:02Sokan kérdezik, miért lehet ennyivel olcsóbb a Mannol olaj a nagy nevű konkurenciához képest. Három titka van, eláruljuk mindet.   1. Közvetlen értékesítési lánc A legtöbb termék - így a...
  • Mannol Monday - Logisztika
    Mannol Monday - Logisztika prokee 2016. július 04. 08:00
  • ÚJDONSÁG: Mannol 7807-1ME Quad 4-Takt Racing 10W-40 1literes, fémdobozos kiszerelés
    ÚJDONSÁG: Mannol 7807-1ME Quad 4-Takt Racing 10W-40 1literes, fémdobozos kiszerelés prokee 2016. június 27. 17:42Nagyteljesítményű négyütemű motorolaj utcai, sport- és munkaquadok (ATV-k) motorjához fejlesztve. A magas minőségű adalékcsomag minden téren stabil működést biztosít nagy terhelésen is. A kiváló...
  • Mannol Monday - Töltés
    Mannol Monday - Töltés prokee 2016. június 27. 08:00
  • Amikor a Mannol megverte a Castrol Edge-t egy olajteszten...
    Amikor a Mannol megverte a Castrol Edge-t egy olajteszten... prokee 2016. június 20. 14:57Tényleg megtörtént, bár ahogy lenni szokott, ma már mindenki másképpen emlékszik rá.   Az  nevű német printmagazin 2013. március 21-i számában jelent meg a teszt, amelynek alapkérdése az volt,...
  • Mannol Monday - Csomagolás
    Mannol Monday - Csomagolás prokee 2016. június 20. 08:00
  • Mannol Monday - Laboratórium
    Mannol Monday - Laboratórium prokee 2016. június 13. 08:00
  • Mannol Monday - Technológia
    Mannol Monday - Technológia prokee 2016. június 06. 08:00
  • Olajszabványok összehasonlítása
    Olajszabványok összehasonlítása prokee 2016. április 23. 10:00  A különböző gyártók és szervezetek semmitmondó rövidítései kínaiul hangzanak azok számára, akik nem járatosak a témában. Hogy a ködöt kicsit oszlassuk, bemutatunk egy remek eszközt arra, hogy a...

Állandó oldalak

  • A Mannol és az SCT-Germany - bemutatkozó
  • Mannol 7401 Gasoil 15W-50 motorolaj
  • Mannol 7402 Diesel 15W-40 motorolaj
  • Mannol 7403 Standard 15W-40 motorolaj
  • Mannol 7404 Safari 20W-50 motorolaj
  • Mannol 7405 Universal 15W-40 motorolaj
  • Mannol 7501 Classic 10W-40 motorolaj
  • Mannol 7508 Gasoil Extra 10W-40 motorolaj
  • Mannol 7509 Special 10W-40 motorolaj
  • Mannol 7510 Favorit 15W-50 motorolaj
  • Motorolajak vizsgálati adatai

Keresés

Címkék

10W-40 (3) 15W-40 (3) 15W-50 (2) 20W-50 (1) 5W-30 (1) 5W-40 (1) ACEA (1) ACEA A2 (1) ACEA A3 (2) ACEA A3/B3 (1) ACEA A3/B4 (1) ACEA B3 (2) ACEA B4 (1) ACEA E2 (2) API (1) API CD (1) API CF (4) API CF-4 (1) API CF/4 (1) API CG-4 (1) API SG (2) API SG/CD (1) API SG/CF (1) API SL (3) API SL/CF (2) API SN/SM/CF (1) AP SL/CF (1) átcsomagolt olaj (1) Auto Motor und Sport (1) BMW (1) BRP ROTAX (1) castrol (1) castrol edge (1) Castrol Edge 5W-30 (1) CFMOTO (1) classic (1) CNG (1) Daimler (1) Diesel (1) edge (1) Elite (1) Energy Combi LL (1) erdgas (1) Favorit (1) feldolgozó (1) földgáz (3) Ford (1) Gasoil (2) gasoil extra (1) GM (1) hamis olaj (1) HONDA (1) ILSAC (1) JASO MA/MA2 (1) JOHN DEERE (1) jóváhagyások (1) KAWASAKI (1) klaipėda (6) KYMCO (1) logisztika (1) Mannol (3) mannol (7) Mannol Gasoil Extra (1) MAN 271 (1) MAN 3275 (1) MB (1) MB 228.1 (1) MB 228.3 (1) MB 229.1 (4) MB 229.5 (1) minősítések (1) motorolaj (1) MTU 2.0 (1) olaj (1) Opel (1) pemco (1) POLARIS (1) Porsche (1) PSA (1) quad (1) Renault (1) Renault RN0700 (1) Safari (1) sct (1) sct-vertriebs (1) special (1) Standard (1) statoil (1) SUZUKI (1) TBA (1) TBN (1) tévhitek (1) UAB Lubricants (6) universal (1) VOLVO VDS (1) VW (1) VW 501.01 (4) VW 501.01/505.00 (2) VW 502.00 (1) VW 502.00/505.00 (1) VW 505.00 (5) YAMAHA (1) Címkefelhő

Archívum

  • 2017 szeptember (1)
  • 2016 augusztus (1)
  • 2016 július (1)
  • 2016 június (6)
  • 2016 április (3)
  • Tovább...

Kövess minket Facebookon is!

Tovább a Facebook-ra
Motorolajak vizsgálati adatai

Motorolajak vizsgálati adatai

›
Motorolajak vizsgálati adatai

2016/4/13 : prokee komment

Ahhoz, hogy a motorolajak egymással alapvetően összehasonlíthatóak legyenek, és bizonyos jóváhagyásokat, minősítéseket le lehessen fektetni, az olajok általános tulajdonságainak vizsgálatára általános szabványok születtek.

A Mannol termékek adatlapjain ezek az általános tulajdonságok megtalálhatóak, az alábbiakban ezek értelmezéséhez adunk segítséget.

Vizsgálati módszerek:

Általános gyakorlat, hogy a kenőanyagok gyártói az ASTM International ( erdeti neve American Society for Testing and Materials, az amerikai anyaszerv után) standard vizsgálati használják a termék tulajdonságainak mérésére és ellenőrzésére, így a különböző mérések könnyen reprodukálhatóak, a konkurrens termékek alapvető jellemzői gyorsan öszehasonlíthatóak.

Az ASTM International egy nonprofit, önkéntes szervezet, amelynek tagjai termelők, fogyasztók, kormányhivatalok és tudományos intézetek egyaránt. Maguk méréseket nem, vagy nagyon ritkán végeznek, alapvető céljuk a legkülönbözőbb nyersanyagok, késztermék egységes mérési standardjainak kidolgozása.

Ha egy mért eredménynél az ASTM-jelzést látjuk, nagy valószínűséggel követi azt egy kódszám, ami a mérési szabványra utal. A D 1298 például a sűrűség mérésére vonatkozó standard, aki ennek részleteire is kíváncsi, megvásárolhatja az ezt leíró angol nyelvű hivatalos dokumentumot 44 dollárért, vagy letöltheti ugyanezt ingyen.

Fontosabb mért értékek motorolajak esetén:

 

SAE-oszály: A különböző éghajlati, hőmérsékleti és üzemi viszonyok változásai miatt a motor kenési feladatai eltérő viszkozitású olajakat igényelnek. A felhasználáshoz segítséget a SAE-osztályba sorolás adhat, ezek kétfelé sorolják a motorolajakat, téli és nyári viszkozitási osztályokba. A téli, tudományosabban az alacsony hőmérsékleti viszkozitás a hidegindítás miatt fontos, a nyári -magas hőmérsékleti- pedig a nagy terhelés és a magas fordulatszám melletti teljesítmény szempontjából. Előbbi osztályokat "W"-vel jelölik, tehát egy 10W-40-es olaj esetén a 10W jelenti a hideg-, a 40 pedig a melegoldali viszkozitási osztályt.

Sűrűség -15°C-on - D 1298 standard alapján: az eredményt kg/cm3-ben kapjuk, a gyakorlatban az olaj hideg folyékonyságára utal.

Lobbanáspont - D92 standard alapján: az a legalacsonyabb hőmérséklet, amelyen egy illékony folyadék gőze a levegővel meggyújtható elegyet hoz létre. Nyílt és zárt téri vizsgálata is létezik, a legelterjedtebb mérőkészülék a Cleveland Open Cup, ezt COC rövidítéssel jelzik.

Dermedéspont - D 97 standard alapján: az a hőmérséklet, ahol anyag folyadék halmazállapotból szilárd halmazállapotba megy át. A köznyelv egyszerűen fagyáspontnak nevezi. Könnyen érthető, hogy miért fontos - ezen hőmérséklet alatt az olaj egyáltalán nem képes eljutni a szükséges helyekre, így teljesen megszűnik a hidegindításkor a kenőképessége.

TBN - D2896 standard alapján: Teljes Báziszám, ami - kis egyszerűsítéssel - azt mutatja meg, mennyire képes ellenállni az adott olaj a savasodásnak. Minél magasabb ez a szám, annál több szabad bázistartaléka van az olajnak a savasító hatások semlegesítésére. Ilyen savasító hatású a levegő és az üzemanyag is, ez az egyik legfőbb oka annak, hogy a kenőanyagok elhasználódnak az üzemeltetés során. A friss olaj relatíve magas TBN-je folyamatosan csökken, és ahogy a szabad bázisok elhasználódnak, az olaj cseréje szükségessé válik. Az extrém savas hatások - mint egy kénben dús üzemanyag - durván lecsökkenthetik az olajak élettartamát. Nagyon leegyszerűsítve a magas TBN magas élettartamot jelent, ám ez egy bizonyos határ fölé nem emelhető, mert az ehhez szükséges adalékok megnövekedett szulfáthamu-szinttel járnak.

Viszkozitás -15°C-on - D 5293 standard alapján:
Viszkozitás 40°C-on - D 445 standard alapján:
Viszkozitás 40°C-on - D 445 standard alapján:
Mindhárom jellemző viszkozitási érték fontos, hiszen a viszkozitás tulajdonképpen a folyósságot (egészen pontosan a belső súrlódás mértékét) jelzi. Minél alacsonyabb a viszkozitás számszerű értéke egy adott hőmérsékleten, annál folyósabb az anyag. Könnyen belátható, hogy az olaj csak akkor tud eljutni a szükséges kenési pontokhoz, ha elég folyékony, de nem lehet TÚL folyékony, hiszen sok felületen (például a hengerfalon) meg kell tapadnia ahhoz, hogy ott ellássa feladatát. Nincs rossz és jó viszkozitási érték, a megfelelőség egészen széles határok között mozoghat, de a motor tervezőinek életét igen megkönnyíti, ha szűk tartományokon belül dolgozhatnak.

Viszkozitásindex - D 2270 standard alapján: Olyan mért érték, ami megmutatja, az adott olaj milyen mértékben változtatja  meg a viszkozitását a hőmérséklet függvényében. A magas viszkozitásindex olyan olajat jelöl, amely kevésbé érzékeny a hőmérséklet változására, és szűkebb tartományban változtatja viszkozitását, mint egy alacsonyabb viszkozitásindexű olaj.

 

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
komment

Ajánlott bejegyzések:

  • MB 229.5 jóváhagyás a Mannol 7903 Elite 5W-40 motorolajnak MB 229.5 jóváhagyás a Mannol 7903 Elite 5W-40 motorolajnak
  • Mannol Monday - Töltés Mannol Monday - Töltés
  • Mannol Monday - Technológia Mannol Monday - Technológia
  • Olajszabványok összehasonlítása Olajszabványok összehasonlítása
  • Gyakori tévhitek Gyakori tévhitek

A bejegyzés trackback címe:

https://mannol.blog.hu/api/trackback/id/tr708603168
süti beállítások módosítása
Dashboard