Sokan kérdezik, miért lehet ennyivel olcsóbb a Mannol olaj a nagy nevű konkurenciához képest. Három titka van, eláruljuk mindet.
1. Közvetlen értékesítési lánc
A legtöbb termék - így a kenőanyagok is - egy sokszereplős értékesítési láncban kerülnek a vásárlókhoz. Egy külföldi olajcégnél a gyártónak van egy központi elosztócége, amely eladja a külföldi értékesítéssel foglalkozó disztribútornak. Tőle veszi meg a magyarországi importőr, aki eladja a nagykereskedőnek. A nagykereskedőtől vásárol a kiskereskedő, akinél a vásárló végre megvásárolhatja magának az olajat. Ez az hétszereplős lánc még egy egészen egyszerű folyamat, adott esetben ettől több szereplő is beléphet az importőr és a vásárló között.
Természetesen senki sem szeret ingyen dolgozni, ezért a fenti láncolat minden szereplője ráteszi a maga hasznát, így emelkedik egy adott termék ára az egekbe az előállítási költséghez képest.
Nos, a Mannol esetében ez egészen másképp működik. Ez itt a Mannol értékesítési lánca:
Némileg egyszerűbb, ugye?
Bármilyen fura is a fentiek fényében, ezt így is lehet. A Mannol olajak havonta egyszer közvetlenül Klaipédából, kamionon érkeznek a szigetszentszentmiklósi telephelyünkre, így egészen egyedi rendeléseket is ki tudunk elégíteni. Nagy tömegű termékeinket pedig import-raktárunkból szolgáljuk ki, ahová folyamatosan (akár hetente) érkeznek a szállítmányok, a futó termékeket innen szolgáljuk ki.
2. Minimális marketing-költség
Láttál már Mannol-logót Formula-1-es autón? Vagy Mannol tévéreklámot a Szulejmán közben? Esetleg Mannol táblát az EB-n?
Mi még nem. Ezek ugyanis meglehetősen drága felületek, és ezek árát neked, a vásárlónak kell kifizetnie.
A modern "reklámtudomány" a marketing öt fontos formáját ismeri:
1. Személyes értékesítés
2. Közönségkapcsolatok
3. Direkt marketing
4. Vásárlás-ösztönző eszközök (promóció)
5. Reklám
Az első négy szinte magától működik, hiszen ha kollégáink elérhetőek (személyesen, telefonon vagy az interneten), szakmailag felkészültek és kommunikáció-készek, a kérdésekre válaszolva vagy felhasználási tanácsokat adva, promócióinkat az ügyfeleink figyelmébe ajánlva gyakorlatilag automatikusan megvalósítják az első négy formát.
Külön költségek nélkül.
Az ötödik, a klasszikus értelemben vett reklám teljesen nem kikerülhető, de azok formáját, költségeit jól megválogatva a termék árában a marketing-költségek olyan alacsonyan tarthatóak, hogy szinte kimutathatatlan tartományban maradnak.
3. Kis létszám a gyártásban, logisztikában
Klaipédában, a 30.000.000 liter tárolókapacitással rendelkező gyártókapacitást 130 ember működteti, és ebben benne vannak a kamionsofőrök, marketingesek, üzletkötők, laborosok, de még a portás is.
Hamburg mellett, Wedelben a központi európai logisztikai elosztóközpontot összesen öt raktáros szolgálja ki.
A magas fokú automatizálás és a minden részletre kiterjedő, jól megtervezett számítógépes gyártás- és szállításszervezés segítségével az iparban szokásos járulékos költségek tört része jelentkezik csak, még kevésbé terhelve ezzel a fogyasztói végárakat.
A modern gyártás és a magas automatizálás ráadásul egy plusz előnnyel jár - a minden ponton felügyelt folyamat eredményeképpen a gyártásba bekerült anyagok szinte 100%-ban hasznosulnak, így a környezeti terhelés is olyan minimális, hogy a gyártóbázis környezetvédelmi bírságot még soha nem fizetett, illetve a helyi környezeti terhelési adókból is jelentős kedvezményeket kapnak az önkormányzattól és az államtól.
Nincs tehát semmi meglepő abban, hogy a Mannol olajak árai alacsonyan tarthatóak. Ehhez csak egy átgondolt, magas fokon szervezett, modern gyártás- és logisztikai irányítási rendszerre bízott értékesítési lánc szükséges.
Reméljük, ennek előnyeit ön is élvezi.